The website opens with images of two works that formed an installation "Homes from Homes"
as part of the exhibition "Too Dark to Read" at the Musee d'art Moderne,
Lille Metropole, Villeneuve d'Ascq, between 20th January and 20th May, 2002.
The exhibition was curated by Joel Pijaudier-Cabot. These works are complex.
Each of them consists of an assemblage of distinct "works" or simulacra that attest
to (and also displace) a narrative of projects and production by Art & Language between the 1960s and 2001.
The surface of the assemblage is broken as the user enters the website through any
of the individual icons. An extensive set of pathways is then created. Through these pathways, the user may remain within the structure or may exit and re-enter.
Remaining within is also a form of re-entry. The structure is language-like and open.
This is to say that an unrestricted set of autopoietic systems (self-reflexive and self-generating) may be produced from a limited (closed) set of images and texts.
These systems connect to or generate narratives of artistic practice identified or identifiable with Art & Language, or they may connect to or generate things of which
Art & Language has never dreamed.
Le site web s'ouvre sur deux images complexes representant des oeuvres qui font partie d'une installation : Homes from Homes, realisee dans le cadre de l'exposition "Too Dark To Read" au Musee d'art Moderne, Lille Metropole, Villeneuve d'Asq, du 20 janvier au 20 mai 2002, sous le commissariat de Joel Pijaudier-Cabot. La surface de chaque image est une structure complexe. Chacune d'entre elle se compose d'un ensemble d' "oeuvres" ou de simulacres distincts qui attestent (et deplacent) le fil narratif de projets et de production de Art & Language entre les annees 1960 et 2001.
Cette surface se brise lorsque l'utilisateur penetre dans le site web grace a l'une des icones. Un jeu complexe de sentiers est ainsi cree. En suivant ces sentiers, l'utilisateur peut soit rester dans la structure, soit en sortir, soit y rentrer. Rester a l'interieur est egalement une facon d'y rentrer. La structure ressemble au langage et elle est ouverte. C'est-a-dire qu'un ensemble non restrictif et auto-poietique (auto-reflexif et auto-generateur) peut etre cree a partir d'un ensemble limite (clos) d'images et de textes. Ces systemes ouvrent ou generent des narrations de pratique artistique identifiees ou identifiables a Art & Language, mais ils peuvent egalement ouvrir ou generer des choses qu'Art & Language n'a jamais imaginees.